Frakt- och Leveranspolicy

1. Allmänt

Denna frakt- och leveranspolicy ("Policy") gäller för alla beställningar som görs via Averlins officiella webbplats eller andra av Averlin godkända försäljningskanaler. Genom att lägga en beställning godkänner du denna Policy.

2. Leveranstider

Averlin strävar efter att behandla och skicka alla beställningar inom 1–3 arbetsdagar.
Beräknad leveranstid beror på valt fraktalternativ och mottagarens adress:

       - Standardfrakt: 2–5 arbetsdagar

       - Expressfrakt: 1–2 arbetsdagar

Observera att helgdagar kan påverka leveranstiden.

3. Fraktkostnader

Fraktkostnader beräknas vid checkout och baseras på:

       - Vikt och volym på beställningen

       - Leveransadress

       - Vald leveransmetod

Eventuella kampanjer med fri frakt anges tydligt på vår webbplats.

4. Leveransbekräftelse & Spårning

När din beställning skickats mottar du en leveransbekräftelse med trackingnummer (om spårbar frakt valts).

5. Outlösta paket

För paket som inte hämtas ut debiterar Averlin en avgift motsvarande våra faktiska frakt- och hanteringskostnader.

6. Skadade eller förlorade paket

Om ett paket förloras eller skadas under transport ansvarar Averlin enligt gällande konsumentskyddslagar. Kontakta oss omedelbart om du misstänker problem med leveransen.